داروخانه آنلاین ,

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

داروخانه شبانه روزی دکترعلزاده
دارودیجیتال

یک شنبه 2 ارديبهشت 1397

برخی داروهای مورد نیاز جانبازان مشمول بیمه نیست

برخی داروهای مورد نیاز جانبازان مشمول بیمه نیست

دکتر احسان مقیمی، مدیر امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسب روز جانباز به جام جم آنلاین گفت: سالگرد ولادت حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) در جمهوری اسلامی ایران روز «جانباز» نامگذاری شده زیرا او در صحنه ای کارزار کربلا در راه ولایت و عشق به الله چنان تابلویی را ترسیم کرد که تا جهان باقی است مثل مانندی نمی توان پیدا کرد وی آموزگاری بود که در یک نیمه روز همه دانش آموزان عالم را مخاطب قرار داد و درس مروت آزادگی محبت و عشق را تمرین نمود .

وی در خصوص خدمات ارائه شده به جانبازان گفت: ارائه تسهیلات پیش بینی شده در قوانین، بیمه تکمیلی خود و همه اعضای خانواده، تسهیل ماموریت اموزشی، معافیت مالیاتی، دیدار با جانبازان از سطح وزیر بهداشت تا مدیران دیگر وزارتخانه، اختصاص سانس های ویژه برای ورزش جانبازان، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری مراسم تکریم جانبازان، اعزام جانبازان و خانواده های آنها به مشهد مقدس و... از جمله خدمات ارائه شده به جانبازان کشور است.

مدیر امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: جانبازان مایه افتخار و مباهات این ملت اند زیرا اینان شهدای زنده اند و تا پایان عمر درجه و نشان جانبازی را با افتخار و سربلندی به دوش خود دارند تا حجت و دلیلی بر مردم باشند و به آنان درس آزادگی و مقاومت بیاموزند جانبازی حاصل تلاش برای کسب رضای الهی است و محصول آن قلب شکسته است که وسیله ای است برای پرواز با اهل ملکوت.

مقیمی در رابطه با برخی از مشکلات جانبازان به جام جم آنلاین گفت: عدم تامین بعضی از دارو ها که در لیست بیمه وجود ندارد، وجود مشکلات اجتماعی و عدم مناسب سازی معابر برای این افراد – با افزایش سن مشکلات افزایش می یابد که با چکاب های دوره ای و اهتمام به ورزش پرداخت.
وی افزود: جانبازان به دلیل شرایطی جسمی خاصی که دارند برای تردد در داخل شهر همواره با مشکلات و معضلات مختلفی روبرو هستند که در این زمینه قانون با موظف کردن شهرداری و ادارات مختلف به مناسب‌سازی اقدام مناسبی را پیش‌بینی کرده است ولی متأسفانه شاهد این هستیم که این اقدامات در سطح حداقلی صورت گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ترویج روحیه ایثار و جانبازی و استقرار این فرهنگ راه نفوذ سلطه گری را برای استکبار جهان برای همیشه سد می کند و این حقیقت است که استکبار جهانی به خوبی آن را دریافت کرده است .
سلامت نیوز: برخی داروهای مورد نیاز جانبازان مشمول بیمه نیست






نوشته شده توسط دکترعلزاده در ساعت 19:57

یک شنبه 2 ارديبهشت 1397

آرژنین پیست؟ موارد مصرف آرژنین در بدنسازی

آرژنين چيست؟ موارد مصرف آرژنين در بدنسازي

آرژنين را مي توان در آجيل مانند بادام زميني و بادام يافت . همچنين درشكلات و كشمش نيز موجود است . فيبرهاي لبنيات بسيار مهم هستند زيرا عملكرد سيستم هضم را مناسب نگه مي دارد . همچنين توانايي بدن را براي مصرف مواد مغذي رژيم غذايي افزايش مي دهند . فيبرها در سيستم هضم بدن هضم نمي شوند و هنگامي كه به روده بزرگ برسد شروع به شكستن مي كنند .

 نقش آرژنين در بدن ؟
 آرژنين در بدن چه مي كند ؟


آرژنين در بسياري از پروسه هاي فيزيولوژيكي نقش دارد . اين پروسه هاي فيزيولوژيكي شامل ترشح هورمون ها ، افزايش ترشح هورمون رشد ، دفع سم هاي توليد شده از مواد در بدن و سيستم ايمني بدن را شامل مي شود . 
از آن جايي كه آرژنين يكي از عناصر ساخت نيتريك اكسيد مي باشد ( وظيفه آن گشاد سازي عروق است ) در شرايطي مانند گرفتگي سينه ( انژين ) ، فشار خون بالا ، مشكلات قلبي و مشكلات جنسي براي درمان استفاده مي شود . همچنين از آرژنين براي ناباروري خانم ها و آقايان نيز استفاده مي شود .

 مكمل آرژنين ؟


اخيرا مكمل هايي كه شامل آرژنين مي باشند بسيار محبوب شده اند زيرا توانايي توليد نيتريك اسيد را دارند . توانايي آرژنين در تميز كردن بدن از راديكال هاي آزاد ، به علاوه توانايي فرستادن سيگنال به سلول هاي ماهيچه ، ترشح هورمون رشد ، دفع كلسترول بد و افزايش متابوليسم چربي اين مكمل را روز به روز محبوب تر مي كند . آرژنين به تنظيم سطح نمك در بدن نيز كمك مي كند .
به دليل نگه داشتن آب در زير پوست ، پوست صاف به نظر مي رسد و همچنين كمي پف مي كند و به اين دليل آرژنين مي تواند براي رقابت بدنسازان كمك خوبي باشد . توانايي نگه داشتن نيتروژن آرژنين براي بدنسازان آشكار است .

 چه كساني به آرژنين نياز دارند و علائم كمبود آن در بدن چيست ؟

همه افراد به آرژنين نياز دارند . افرادي كه نياز بيشتري به آرژنين دارند شامل كودكان در حال رشد ، نوزادان ، ورزشكاران و اوبيسي ها يا افراد داراي اضافه وزن و همچنين افراد مسن هستند . در جمعيت افراد بالغ آرژنين يك آمينو اسيد غير ضروري است در حالي كه براي كودكان آرژنين براي سيستم ايمني و دفاعي بدن ضروري مي باشد . 
افرادي كه از آسيب هاي بدني رنج مي برند ، مي توانند از فوايد مكمل هاي آرژنين استفاده نمايند . زيرا نياز بدن به آرژنين در زمان آسيب ديدگي و ترميم بسيار زياد مي باشد . افرادي كه از مشكلات جنسي رنج مي برند ، توانايي آرژنين در گشادسازي عروق مي تواند به آن ها كمك كند .

فوايد آرژنين ؟


ورزشكاران سخت كوش بايد از فوايد آرژنين استفاده كنند . استفاده از مكمل هاي آرژنين براي ورزشكاران باعث ارتقا سيستم ايمني بدنشان مي شود . همچنين به ورزشكاران اجازه مي دهد تا بيشتر تمرين كنند بدون اينكه از تمرين زدگي رنج ببرند . 
ورزشكاراني كه مصرف استروئيد هاي آنابوليك يا اندروژن را قطع كرده اند ، مي توانند در عوض از مكمل هاي آرژنين استفاده كنند ، زيرا استروئيد معمولا منجر به فشار خون و انباشتگي كلسترول بد مي شود . تحقيقات نشان داده است كه آرژنين اين شريط را بر عكس مي كند . 
بنابر توانايي آرژنين در افزايش سطح هورمون رشد ، كاهش فشار خون و كاهش پلاك هاي خوني ، مكمل هاي آرژنين مي توانند در افراد اوبيسي تاثيرات زيادي داشته باشد .

ال آرژنين در رشد عضلات نقش دارد زيرا براي سنتز بسياري از پروتئين ها لازم مي باشد . با افزايش توده عضلاني ، ال آرژنين با فرستادن سيگنال به سلول هاي ماهيچه ، ترشح هورمون رشد و متابوليسم چربي را ارتقا مي دهد . نتيجه نهايي ، عضلاتي خشك و متناسب براي بدنسازان مي باشد . با كاهش ذخاير چربي زير پوست و افزايش رشد عضلات ، ال آرژنين فيتنس و قدرت را افزايش مي دهد كه براي بدنسازان بسيار ضروري است .

افزايش قدرت در هنگام عضله سازي تنها فايده ال آرژنين براي بدنسازان نيست . نيتريك اكسيد با گشاد سازي عروق ، باعث افزايش استقامت نيز مي شود . هنگامي كه نيتريك اكسيد در بدن آزاد مي شود ، با ريلكس كردن عضلات ديواره رگ ها ، رگ هاي خوني را باز مي كند . اين كار باعث كاهش فشار خون و افزايش خون رساني به عضلات در حين تمرين مي شود . افزايش خون رساني به معناي اين مي باشد كه اكسيژن و مواد مغذي كافي در عضلات به مدت طولاني وجود دارد . اين عمل باعث كاهش آسيب هاي عضلات ، افزايش ترميم و بهبود عملكرد در تمارين مي شود .

ال آرژنين باعث حفظ سلامت كلي بدن با بهبود سيستم ايمني بدن مي گردد . راديكال هاي آزاد را دفع مي كند و عملكرد سلول هاي سيستم ايمني را ارتقا مي بخشد . از آنجايي كه بدن سازي دائما شما را در موقعيت هاي پر استرس بدني قرار مي دهد ، شانس تخريب عضلات و بيماري را افزايش مي دهد . به همين دليل است كه بايد از عملكرد قوي سيستم ايمني بدن مطمئن بود .

 

 

كدام مكمل را كي مصرف كنم؟

 عوارض آرژنين ؟
 چه ميزان آرژنين بايد مصرف كرد ؟
 مقدار مصرف آرژنين ؟


افراد با مشكلات قلب يا مشكلات رواني بايد براي مصرف مكمل هاي آرژنين با پزشك خود مشورت نمايند . در هر محصولي كه آمينو اسيد وجود داشته باشد ، امكان اوردوز ( overdose ) نيز وجود دارد . مصرف بيش از حد از آرژنين ممكن است منجر به اسهال ، ضعف و حالت تهوع شود . ميزان مصرف دقيق تاكنون مشخص نشده است ، بنابراين بايد تا جايي كه بدن توانايي دارد مصرف شود نه بيش از آن . 
در هفته اول ميزان كمي از آن را مصرف نماييد ، عوارض و فوايدش را يادداشت كنيد و ميزان آن را تا جايي افزايش دهيد كه فوايدش به حداكثر ميزان و عوارضش به حداقل ميزان رسيده باشد . در طول زمان مي توانيد بهترين ميزان براي بدن خود را پيدا كنيد . اين پروسه شبيه به پروسه مصرف انسولين و استروئيد براي ورزشكاران مي باشد . 
بسياري از پودر هاي پروتئين شامل آمينو اسيدها از جمله آرژنين مي باشند ، با توجه به اين نكته ، ميزان آرژنين دريافتي از ساير منابع را نيز در نظر داشته باشيد .

 منابع آرژنين ؟
 منابع غذايي آرژنين ؟

استفاده از غذاهايي كه سرشار از پروتئين هستند مي تواند مقداري از آرژنين را تامين كند . 
✵ بوقلمون : بيشترين ميزان آرژنين را مي توانيد در سينه بوقلمون پيدا كنيد . يك سينه پخته شده بوقلمون حدود 16 گرم آرژنين را شامل مي شود . 
✵ مرغ : مرغ يكي ديگر از منابع تامين آرژنين مي باشد . سينه مرغ حدود 9 گرم آرژنين را شامل مي شود . 
✵ تخم كدو : منابع گياهي مانند تخم كدو نيز مي تواند ميزان زيادي از نياز به آرژنين را در بدن تامين كند .ميزان يك فنجان تخم كدو مقداري حدود 7 گرم آرژنين را شامل مي شود . 
✵ لوبيا سبز  : ميزاني حدود 4.6 گرم در يك فنجان آرژنين را شامل مي شود . 
✵ بادام زميني : شامل 4.6 گرم آرژنين به ميزان موجود در يك فنجان مي باشد ، اما مصرف بادام زميني به ميزان زياد توصيه نمي شود ، زيرا چربي آن زياد مي باشد .
✵ لبنيات : لبنياتي مانند شير ، پنير و ماست منابع خوبي براي آرژنين مي توانند باشند . براي مثال يك ليوان شير شامل 0.2 گرم آرژنين مي باشد .
✵ نخود : نخود هم به ميزان يك فنجان شامل 1.3 گرم آرژنين مي باشد همچنين منبع خوبي براي تامين پروتئين و فيبر نيز است . 
✵ عدس :  هم از منابع خوب آرژنين به شمار مي رود و يك فنجان عدس 1.3 گرم آرژنين را شامل مي شود .






نوشته شده توسط دکترعلزاده در ساعت 19:49

یک شنبه 2 ارديبهشت 1397

آیا افزایش دهنده های تستسترون واقعا موثر هستند

آيا افزايش دهنده هاي تستسترون واقعا موثر هستند ؟

با افزايش سن تغييرات زيادي در بدن رخ مي دهد . از جمله تغييرات در قدرت بدني و توده عضلات . در واقع كاهش تستسترون در بدن مردان باعث اين اتفاق مي شود . معمولا مردان بعد از 30 سالگي كاهش تستسترون را تجربه خواهند كرد . 
تستسترون هورمون اصلي در افزايش عضلات ، قدرت بدني و ميل جنسي است . پس تعجبي ندارد كه تحقيقات زيادي براي افزايش تستسترون انجام گرفته باشد . 
افزايش دهنده هاي تستسترون مجموعه از مكمل ها هستند كه با هدف افزايش طبيعي سطح تستسترون بدن توليد شده اند . آن ها مي توانند مستقيما بر روي افزايش تستسترون كار كنند يا با جلوگيري از عملكرد هورمون هايي كه تستسترون را به استروژن تبديل مي كنند ، موثر واقع شوند . در نهايت ، اين مكمل ها به ريكاوري سريع تر و ساخت عضلاتي بزرگتر و قوي تر كمك مي كنند .

 

 

 

 

✔ 4 ماده افزايش دهنده سطح تستسترون


قطعا تا به حال متوجه تعداد زيادي از موادي كه بر روي تستسترون تاثير مي گذارند شده ايد . اگر به دنبال بهترين نتيجه هستيد ، بايد بدانيد كه كدام ماده بيشترين ميزان و كدام ماده كمترين ميزان تاثير بر روي تستسترون را دارد . در اينجا به 4 ماده كه بيشترين تاثير را دارند اشاره مي كنيم . 
❶ دي اسپارتيك اسيد ( DAA )
دي اسپارتيك اسيد آمينو اسيدي است كه به طور طبيعي در بدن توليد مي شود كه در بيضه موجود است و به عنوان يك پيام بر بين مغز و بيضه عمل مي كند و كلسترول را به تستسترون تبديل مي كند . در واقع مكمل هاي داراي D-AA سطح تستسترون را افزايش مي دهند . دانشمندان ايتاليايي به اين نكته پي بردند كه فردي كه روزانه 3 گرم D-AA براي 12 روز مصرف كرده بود نزديك به 42 % افزايش در سطح تستسترون داشته است . محققان همچنين اعلام كردند كه گروه D-AA نسبت محصولات ديگر 22 % تستسترون بيشتري بعد از 3 روز از قطع مصرف مكمل ها داشته اند . اما در تحقيق ديگري محققان اعلام داشتند افزايشي در سطح تستسترون با مصرف 3 گرم D-AA در 28 روز ديده نشده .
چرا اين تفاوت ديده شد ؟ اختلاف به دليل شرايط ابتدايي تمرين و سطح تستسترون اوليه افراد بود . تحقيقات بسياري امروزه نشانگر اين هستند كه ماده D-AA يكي از مواد بسيار موثر در افزايش تستسترون است . بويژه براي آقاياني كه به طور طبيعي با افزايش سن سطح تستسترون آن ها كاهش مي يابد . 

 

 

 

براي خريد مكمل هاي ورزشي اينجا كليك كنيد


❷ تريبولوس ترستريس
تريبولوس ترستريس باعث ارتقا هورمون جسم زرد تخم دان مي شود و در نتيجه بيضه ها را براي توليد بيشتر تستسترون تحريك مي كند . اين گياه نه تنها به افزايش توده عضلاني شما كمك مي كند ، بلكه در روابط جنسي نيز اثربخش است . تحقيقات نشان داده اند كه مصرف مكمل هاي شامل تريبولوس باعث افزايش سطح تستسترون مي شود . 

❸ شنبليله
اين گياه در هند كاشت مي شود . شنبليله داراي خاصيت آنابوليك است . در طي آزمايشي كه در يكي از دانشگاه هاي تگزاس انجام شد ، ميزان اثرگذاري شنبليله بر روي قدرت و عملكرد در تمرينات استقامتي سنجيده شد . در طي 4 هفته اول هر دو گروه ، هم گروهي كه از مكمل هاي شنبليله استفاده كرده بود و هم گروه ديگر كه از مكمل هاي متفرقه استفاده كرده بودند ، افزايش قدرت داشتند . اما در طي 8 هفته بعد فقط گروه مصرف كننده مكمل هاي شنبليله افزايش قدرت داشتند و همچنين تنها گروه مكمل هاي شنيليله افزايش عضلات خشك را داشتند . 

❹ ZMA
ZMA يك ماده تنها نيست ، بلكه تركيبي از زينك ، منيزيم و ويتامين B6 است . نام آشنايي كه بر روي بسياري از مكمل ها از جمله مكمل هاي كمك به خواب و افزايش تستسترون ديده مي شود . اغلب براي ريكاوري بهتر استفاده مي شود تا بدن در طي يك خواب عميق به سطح هاي عميق تري از REM برسد . ZMA باعث افزايش قدرت عضلات و حتي افزايش هورمون ها مي شود . 
معمولا ورزشكاران از كمبود زينك و منيزيم رنج مي برند . كمبود اين مواد به آنابوليك ضعيف ، اختلال در سيستم ايمني بدن و افزايش كورتيزول مي انجامد كه در نتيجه سبب كاهش قدرت و عملكرد در تمارين مي شود . 
در طي يك تحقيق انجام شده ، گروهي كه مصرف 7 هفته ZMA را داشته است ، نزديك به 30% افزايش تستسترون نسبت به گروهي كه مكمل هاي متفرقه استفاده كرده ، داشته است . همچنين افزايش 11.6 درصدي قدرت در گروه ZMA قابل توجه است .

 

 






نوشته شده توسط دکترعلزاده در ساعت 19:34

یک شنبه 2 ارديبهشت 1397

کدام مکمل را کی مصرف کنم؟

کدام مکمل را کی مصرف کنم؟

هیچ چیز دلچسب تر از یک تمرین خوب و سنگین برای یک بدنساز وجود ندارد. با تمام نیروی خود به آهن حمله ور می شوید و با خود فکر می کنید که بسیار مفید بوده مگر نه ؟ ولی آیا هرگز با خود اندیشیده اید بدن شما کجا و کی رشد می کند ؟ به شما اطمینان می دهیم که این اتفاق در باشگاه نخواهد افتاد. شما به طور حتم افراد بسیاری را دیده اید که با وجود تمرین های سنگین و شدید و علیرغم تلاش فراوان نتیجه ای نمی گیرند. شما می توانید همیشه با یک برنامه تمزینی ثابت در تمام طول سال و فقط با تغییر در برنامه غذایی و مکمل های خود وزن خود را کم یا زیاد کنید .
اینکه چه چیز وارد بدن خود کرده و در چه زمانی این کار را انجام می دهید از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است . زمان بندی در دریافت غذا و مکمل برای یک بدنساز بسیار مهم است . صرف نظر از غذایی که روزانه مصرف می کنید مکمل ها نقشی حیاتی در پیشرفت یک بدنساز و ترمیم و احیای بدن و رشذ بیشتر ایفا می کنند. در ادامه پنج زمان حیاتی برای مصرف مکمل های ورزشی را به شما می گوییم که شما را در مسیر پیشرفت و رشد عضلانی کمک می کند :

در اول صبح و هنگام بیدار شدن ازخواب بعداز چندین ساعت گرسنگی بدنتان به مواد مغذی احتیاج دارد . پس بهتر است تا روز خود را با یک مکمل پروتیین وی ( Whey Protein ) آغاز کنید تا مطمین شوید پروتئین کافی برای شروع روز در اختیار ماهیچه ها قرار داده اید .

 

برای خرید مکمل های ورزشی اینجا کلیک کنید.


دومین زمان مهم برای مصرف مکمل در طول روز قبل از تمرین است . پیش از تمرین بدن می بایست سوخت کافی در اختیار داشته باشد تا بتوانید با حداکثر قدرت و شدت تمرین کنید . در حدود یک ساعت به شروع تمرین بهتر است از یک مکمل کربو هیدرات استفاده کنید . هم چنین اگر پیش از تمرین انرژی کافی ندارید و یا احساس خستگی دارید مصرف یک مکمل پمپ را 30 دقیقه قبل از تمرین به شما توصیه می کنیم چرا که گردش خون شما را بالا برده و کمک می کند که بر روی تمرین خود متمرکز شده و در تکرارهای آخر کم نیاورید .
در طول تمرین از آمینو اسیدها استفاده کنید تا از تحلیل ماهیچه ها جلوگیری کنید . در زمان تمرین که جریان خون بالایی در ماهیچه ها در حال گردش است بهترین زمان برای رساندن آمینو اسیدها به ماهیچه می باشد.
چهارمین زمان مهم در طول روز پس از تمرین می باشد . این زمان مهمترین زمان برای رساندن مواد مغذی به بدن و احیا و ترمیم بافت های آسیب دیده در طول تمرین است. در این زمان بهتر است از یک مکمل پروتئین وی ترکیبی زود جذب به همراه گلوتامین استفاده کنید . شما بایستی اینکار را سریع انجام دهید چرا که کمی پس از اتمام تمرین پنجره ای طلایی برای ریکاوری و احیا بدن به روی شما گشوده می شود که شما بایستی از این زمان کوتاه حداکثر استفاده را برای تغذیه ماهیچه های با ارزشتان ببرید .
آخرین زمان ارزشمند هنگام پیش از خواب می باشد. این وعده نیز هرگز نباید فراموش شود چرا که در طول شب و به مدت هشت ساعت هیچ گونه ماده مغذی وارد بدن شما نمی شود و فراموش کردن این وعده می تواند باعث اختلال در فرایند ریکاوری بدن شما گردد. برای این وعده بهتر است تا از پروتیین کازئین به همراه ZMA و افزایش دهنده های سطح تستسترون استفاده نمایید . دقت داشته باشید که زمانبندی صحیح در مصرف مکمل ها از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است و شما با استفاده از مکمل های مناسب و تغذیه سالم قادر خواهید بود تا بر نقاط ضعف خود غلبه کنید و به اهدافتان برسید .

 






نوشته شده توسط دکترعلزاده در ساعت 19:26

یک شنبه 2 ارديبهشت 1397

ماسک های خانگی مناسب برای پوست چرب

 

ماسک های خانگی مناسب برای پوست چرب

پوست چرب بیشتر از پوست های دیگر نیاز مراقبت دارد چرا که خیلی زیاد گردو غبار را جذب خودش می کند و لازم است فرد حداقل هفته ای یک تا دو بار از انواع ماسک های مناسب که به راحتی در منزل می شود تهییه کرد برای کنترل چربی و لایه برداری پوستش استفاده کند.

بهترین زمان استفاده از ماسک ها هم بلافاصله بعد از درست کردنشان است و یادتان باشد ماسک ها را هرگز اطراف چشمانتان نمالید.

چند ماسک مناسب برای کنترل چربی پوست:

ماسک موز

بهترین اثر ماسک موز روی پوست های چرب است, برای درست کردن این ماسک کافی استیک عدد موز رسیده را با یک قاشق عسل و کمی آبلیمو مخلوط کرده و بعد از ده دقیقه آن را با آب ولرم از روی پوستتان تمیز کنید

 

ماسک خیار و نعناع

برای تهییه این ماسک لازم است یک عدد خیار و یک قاشق آبلیموی تازه را با یک قاشق نعنا و یک عدد سفیده ی تخم مرغ مخلوط کرده و 10 دقیقه بگذارید در یخچال تا خنک شود و بعد روی پوستتان بگذارید و بعد از 15 دقیقه آنرا با آب گرم بشویید

ماسک گوجه

برای تهییه این ماسک کافی است یک عدد گوجه را له کرده و روی صورتتان بمالید و بعد از 15 دقیقه آنرا بشویید

ماسک سیب و عسل

برای تهییه این ماسک نیز باید 3قاشق عسل را با یک عدد سیب در مخلوط کن مخلوط کرده و پوره ی بدست آمده را روی صورتتان بمالید و بعد  از 10 دقیقه آن را با آب گرم بشویید

ماسک آووکادو

برای تهییه این ماسک کافی است یک عدد آووکادو را با یک عدد سفیده ی تخم مرغ و مقداری آب لیموی تازه مخلوط کنید و روی پوستتان قرار دهید و بعد از 20 دقیقه آن را با ولرم بشویید

ماسک خیار

برای تهییه ی این ماسک لازم است نصف یک عدد خیار را با یک قاشق ماسک در مخلوط کن مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه رو پوستتان قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید

حتی می توانید حلقه های کوچک خیار هم روی پوستتان قرار بدهید و بعد از 30دقیقه آن را بردارید و صورتتان را آب ولر م بشویید

 

ماسک ماست

کافی است مقداری ماست را با چند قطره آب لیموی تازه مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید و بعد از 10دقیقه صورت را با آب گرم بشویید

ماسک عسل و دارچین

این ماسک خواص زیادی دارد و حتی باعث درخشندگی پوست شما نیز می شود ,برای تهییه ماسک عسل و دارچین لازم است دوقاشث عسل را با یک قاشق دارچین (ترجیحا تازه)مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید و بعد از 30 دقیقه بشویید

فقط حواستان باشد امکان دارد شما به دارچین حساسیت داشته باشید که در این صورت این ماسک برای شما مناسب نیست






نوشته شده توسط دکترعلزاده در ساعت 19:17

یک شنبه 2 ارديبهشت 1397

از بین بردن منافذ پوست

از بين بردن منافذ باز پوست

امروزه خيلي از افراد  مخصوصا خانم ها از منافذ بزرگ صورتشان شاكي و گله مند هستند چرا كه به طور آزاردهنده اي زيبايي طبيعي صورتشان را كم كرده است

روي پوست همه ي افراد به طور طبيعي منافذ كوچكي به ازاي هر تار مو وجود دارد حال اگر به هر دليل ترشحات غدد سباسه كنار تار موها زيادتر شود مي تواند منجر به بازتر شدن و قابل مشاهده تر شدن اين منافذ شود ,اكثرا روي بيني و اطراف آن روي گونه ها منافذ زيادي وجود دارد كه دلايل مختفي مي تواند باعث بزرگ تر شدن اين منافذ شود

 

دلايل بزرگ شدن منافذ پوست:

-مهم ترين عامل در بزرگ شدن منافذ داشتن پوست چرب است كه در اين نوع پوست ترشح بيش از حد چربي باعث بزرگ تر شدن منافذ روي پوست مي شوند

راجع به پوست چرب و راه هاي مقابله با آن بيشتر بدانيد

-عامل بعدي وراثت و ژنتيك است

-نورخورشيد داراي اشعه ي ماورا بنفش است و باعث بزرگ تر شدن منافذ پوست مي شود

-استفاده از لوازم آرايشي كه چربي زيادي دارند نيز باعث گشاد شدن منافذ مي شود

-بالارفتن سن و پيري هم به نوبه ي خود باعث بزرگ تر شدن منافذ روي پوست مي شود

 

راه هاي درمان منافذ پوست:

منافذ پوست را نمي شود به طور كامل بست چرا كه وجود آن ها ضروري است اما با راه هاي دارويي و غير دارويي و يا جراحي و ليزر مي شود اندازه آن ها را كوچكتر كرد  تا ديگر آزار دهنده به نظر نيايند

راه هاي غير دارويي و خانگي براي كوچك كردن منافذ پوست

-گلاب و سركه سيب داراي خواص زيادي هستند كه يكي از آن ها كوچك كردن منافذ باز صورت است ,پس با ماساژ دادن پوست با گلاب يا سركه مي توانيد اندازه ي منافذ پوستتان را تنظيم كنيد

راجع به خواص گلاب بيشتر بدانيد

-ماليدن تكه هاي كوچك يخ روي پوست صورت به كوچك كردن اين منافذ كمك مي كند

-اگر نميخواهيد منافذ پوستتان بزرگ شود به هيچ وجه نبايد بدون كرم ضد آفتاب بيرون برويد

راجع به ضدآفتاب ها بيشتر بدانيد

-با كمك تونر هاي مناسب صورتتان را از هرگونه آلودگي كه باعث مسدود شدن منافذ و درنهايت بزرگ تر شدن آنها مي گردد پاكسازي كنيد

-سفيده ي تخم مرغ براي سفت كردن و كشيدن پوست بسيار مفيد است و شما مي توانيد هفته اي دوبار با سفيده ي تخم مرغ صورتتان را ماساژ دهيد و بعد از خشك شدن آن روي پوستتان آن را با آب بشوييد

 

راه هاي دارويي و پزشكي براي كوچك كردن منافذ پوست

-در كل منافذ به خاطر ترشح بيش از حد چربي باز تر مي شوند پس به يك پزشك مي توانيد مراجعه كنيد تا با كمك او چربي پوستتان را كنترل كنيد

-استفاده از كرم هاي لايه بردار مناسب براي بستن منافذ پوست بسيار كاربرد دارد

براي انتخاب و خريد انواع كرم هاي لايه بردار مناسب پوستتان كليك كنيد

-راه هاي ديگري مثل ليزر درماني هم مي تواند در كوچك كردن منافذ پوست موثر باشد از جمله ;

ليزر اربيوم يا ليزر CO2 :
اين ليزر يك روش ايده آل براي درمان آن دسته از منافذ باز پوست مي باشد كه اندازه و عمق متوسطي دارند . و با تجديد ساختار لايه هاي بالايي پوست منجر به درمان منافذ باز پوست مي شود . ليزر اربيوم براي درمان بيماران با پوست تيره هم كاربرد دارد .


ليزر فراكشنال يا ليزر CO2RE :
اين نوع ليزر براي درمان منافذ عميق پوست بسيار مناسب است و بخش هاي ترك خورده پوست را درمان مي كند و دوره ريكاوري آن سريع تر از ساير انواع ليزرها است. در استفاده از اين نوع ليزر براي درمان منافذ باز پوست به مدت ۳ الي ۵ جلسه براي كسب نتيجه ي مطلوب زمان لازم است .


درمان فراكشنال راديو فركانسي :
اين روش درماني يك روش غير ليزريك است كه براي درمان منافذ بزرگ و برجسته ايجاد شده بر روي پوست استفاده مي شود. در اين روش از گرما براي فعال كردن كلاژن و كوچك كردن منافذ پوستي استفاده مي شود.

 

-ميكرودرم آبريژن يك روش غير شيميايي براي از بين بردن لايه ي بيروني و مرده ي پوست است و باعث شادابي و جوان شدن پوست مي شود و در جلوگيري از باز تر شدن منافذ هم بسيار مفيد است.






نوشته شده توسط دکترعلزاده در ساعت 18:59

یک شنبه 2 ارديبهشت 1397

پوست چرب

 

پوست چرب

پوست چرب مشکلی است که افراد زیادی درگیر مبارزه با آن هستند ,شاید برای شما هم سوال باشد که چرا پوست چربی دارید؟

در دوران بلوغ هورمون آندروژن در بدن خانم ها و آقایان وجود دارد، افزایش می یابد و به غدد چربی پوست علامت می دهد که بالغ شوندپس بدن شروع به تولید چربی برای پوست می کند اما امکان دارد در بعضی افراد غدد چربی بسیار فعال تر از بقیه باشند و چربی زیادی ترشح کنند در نتیجه چربی روی پوست می آید و شکل بسیار برق و چربی به پوست می دهد و باعث می شود مشکلات زیادی برای فرد ایجاد شود

دلایل به وجود آمدن پوست چرب:

-وراثت و ژنتیک

-آب و هوای مرطوب و آلودگی های محیطی

-تغذیه ی نامناسب

-مشکلات هورمونی

-استفاده از مواد آرایشی غیر استاندارد مخصوصا طرز استفاده ی غلط از ضد آفتاب ها

اگر می خواهید راجع به استفاده ی مناسب از ضدآفتاب ها بیشتر بدانید کلیک کنید

 

چه افرادی بیشتر مستعد پوست چرب هستند؟

-در کل افزایش چربی در دوران بلوغ زیاد می شود و باافزایش سن کمتر می شود پس نوجوانان بیشتر گرفتار پوست چرب می شوند

-در طی بارداری و یائسگی به دلیل عدم تعادل هورمونی، فعالیت غدد چربی پوست افزایش می‌یابد و چربی بیشتری ترشح می‌کنند.

-افرادی که از داروهای ضدبارداری استفاده می کنند هم دچار این مشکل می شوند

-افرادی که کمتر آب مصرف می کنند و میزان آب بدنشان کم است

-افرادی که در شرایط استرس زا و اضطراب آوری قرار دارند

 

چه چیزهایی پوست چرب را بدتر می کند؟

-شستن بیش از حد پوست چرب با صابون و شوینده ها نه تنها کمکی به کم شدن چربی پوست نمی کند بلکه آن را بدتر هم می کند

(پس بهتر است بااستفاده از شوینده های مناسب پوست چرب روزی دوتا سه بار صورتتان را بشوید)

-در روزهای گرم که تابش نور خورشید زیاد هست حتما از یک ضدآفتاب مناسب پوست چرب استفاده کنید چراکه نورخورشید چربی پوست را بیشتر می کند

-کمبود ویتامین ها مخصوصا ویتامین B باعث افزایش چربی پوست می شود

(پس با مواد غذایی که دارای ویتامین B هستند مثل ماءالشعیر, جوانه گندم و گوشت‌ها , نان و غلات سبوس دار، حبوبات و آجیل، شیر، ماست و تخم مرغ یا مکمل های تغذیه ای کمبود این ویتامین را جبران کنید.

ویتامین B6 , B12B1 )

-غذاهای سرخ کردنی و پرچرب هم باعث تشدید چربی پوست می شوند

-خواب و استراحت کم هم برای افراد دارای پوست چرب بسیار مضر است

-سیگار با ترشح کوروتن از بدن می تواند چربی پوست را زیاد کند

 

چه چیزهایی برای کنترل پوست چرب مفید است؟

-به طور مرتب از کرم ضدآفتاب و مرطوب کننده های مناسب پوست چرب استفاده کنید

-ساعت خواب خودتان را تنظیم کنید و به مقدار کافی بخوابید زیاد زیرا ترمیم سلول‌های پوستی در حالت استراحت و خواب به نحو مطلوبی صورت می‌گیرد

-از مصرف تنقلاب و نوشابه های گازدار و آجیل و مواد شیرین پرهیز کنید

-از ماسک های خانگی مناسب برای پوست چرب استفاده کنید

-می توانید از انواع ماسک های موجود در داروخانه ها برای کنترل چربی پوستتان استفاده کنید

برای انتخاب و خرید ماسک های مناسب با پوستتان کلیک کنید

-تا می توانید مصرف میوه و سبزیجات را در برنامه ی غذایی خودتان بگنجانید

- تحت نظر پزشک از مکمل ویتامین Bکمپلکس، ویتامین A , ویتامین C , روی و ویتامین E استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مولتی ویتامین هم  استفاده کنید

-ورزش منظم باعث بهبود گردش خون می شود و می تواند چربی پوست را کنترل کند

-به طور منظم ملافه و رو بالشتی خود را بشورید

-از پاک کننده ها و تونر های مناسب پوست چرب استفاده کنید

برای انتخاب و خرید پاک کننده ها و تونر های مناسب پوستتان کلیک کنید

-بااستفاده از صابون های غیر الکلی و مناسب پوست چرب روزی دوبار صورتتان را بشویید چرا که پوست چرب بیشتر از پوست های دیگر گرد و غبار و آلودگی را جذب می کند

برای انتخاب و خرید صابون های مناسب پوستتان کلیک کنید

-و در آخر اگر نتوانستید چربی پوستتان را کنترل کنید حتما به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید

 

مشکلات و دردسر های پوست چرب:

داشتن پوست چرب باعث می شود منافذ موجود در پوست به طور بد و آزاردهنده ای بزرگ شوند و معضل جدی را برای زیبایی پوست صورت به وجود آورند

راجع به منافذ باز پوست و راه های درمان آن بیشتر بدانید

و همچنین پوست چرب بیشتر از هر پوست دیگری مستعد جوش و آکنه هست

 

 

چند درمان خانگی برای کنترل چربی پوست:

-مصرف روزانه یک عدد قرص تخم کتان می تواند در کنترل چربی پوستتان کمکتان کند

-هفته ای دو تا سه بار صورتتان را با اسطوخودوس ,رازیانه , همیشه بهار یا بابونه بخور دهید

-می توانید صورتتان را هفته ای سه تا چهار بار با لیمو ترش که حاوی ویتامین C است و رادیکال های آزاد پوست را از بین می برد و یا سرکه سیب که یک تصفیه کننده ی مناسب است ماساژ دهید یا هر روز صورتتان را چند دقیقه با شیر مرطوب کنید

-می توانید از ماسک های خانگی و مناسبی برای کنترل چربی پوستتان استفاده کنید و شادابی را به پوستتان هدیه دهید

برای آشنایی با چند ماسک خانگی مناسب پوست چرب کلیک کنید

 






نوشته شده توسط دکترعلزاده در ساعت 18:52

یک شنبه 2 ارديبهشت 1397

پوست مختلط (دوگانه)

 

پوست مختلط (دوگانه)

 به طور کلی پوست صورت افراد بنا به مقدار ترشح چربی در چهار دسته ی خشک,چرب و مختلط و نرمال قرار میگیرد

در افرادی که دارای پوست مختلط هستند پوست پیشانی،‌ بینی و چانه شان چرب و پوست سایر نقاط صورتشان خشک یا معمولی است. در واقع پوست صورت آنها مخلوطی از دو نوع پوست مختلف است به همین دلیل به پوست چرب پوست دوگانه نیز گفته می شود.لقب افرادی که دارای پوست مختلط هستند افراد تی فیسی است چرا که محدوده نقاطی که در پوست صورتشان چرب است (پیشانی، بینی و چانه)، شکلی شبیه به حرف «T» دارد.

علت به وجود آمدن پوست مختلط چیست؟

مهم ترین علت در به وجود آمدن این نوع پوست ژنتیک و وراثت است

ویژگی های پوست مختلط

- منافذ پوست در ناحیه T که چرب است باز تر هستند در حالی که در ناحیه گونه که خشک است کوچک یا متوسط است

- رطوبت پوست در ناحیه چرب بالاتر از نواحی چرب است

-رنگ پوست در نواحی چرب با نواحی خشک متفاوت است

-قسمت تی دارای پوست سفت و بقیه قسمت ها دارای پوست خشکی هستند

- دانه های میلیا و رگ های گشاد و شکسته ممکن است در قسمت خشک پوست معمولاً روی گونه و نزدیک چشم مشاهده شود.

 

راه درمان و کنترل پوست مختلط

برای این نوع پوست درمان قطعی وجود ندارد اما با یک سری مراقبت های منظم و روزانه می شود جلوی مشکلاتی که امکان دارد این نوع پوست روی صورتتان به جود آورد را گرفت(مثلا امکان دارد قسمتی از پوستتان که چرب است مستعد جوش زدن باشد و قسمتی که خشک است مستعد پوسته پوسته شدن باشد)

 

راه های مراقبت از پوست مختلط

این نوع پوست که متاسفانه عمومیت بیش تری هم دارد به مراتب مراقبت های بیشتری از پوست های چرب و خشک می خواهد چرا که فرد عوارض و ویژگی های هر دو نوع پوست چرب و خشک را روی صورتش می بیند و لازم است از هر قسمت پوستش به طور جداگانه و با روش های جداگانه مراقبت کند و برای تامین سلامت پوست،استفاده از پاک کننده ها ،تقویت کننده ها و کرمهای مرطوب کننده در خشک و چرب پوست باید به دو صورت منطبق با دو نوع پوست ان ناحیه از صورت باشد.

اگر پوست مختلط دارید باید روش های مراقبت از پوست خشک و چرب را بدانید و در قسمت های چرب پوستتان روش های مربوط به مراقبت از پوست چرب و در قسمت های خشک پوستتان روش های مراقبت از پوست خشک را بکار ببرید

برای شناخت پوست چرب و روش های مراقبت از آن کلیک کنید

برای شناخت پوست خشک و روش های مراقبت از آن کلیک کنید

استفاده از ماسک های صورت هم باید به طریقی باشد که در قسمت های خشک پوست ماسک مناسب برای آن و در قسمت های چرب نیز ماسک مناسب برای آن استفاده شود.

برای آشنایی با چند نوع ماسک خانگی مناسب کلیک کنید






نوشته شده توسط دکترعلزاده در ساعت 18:43

یک شنبه 2 ارديبهشت 1397

درمان واریس

درمان واریس

رگ های واریسی، رگ های بزرگ شده و درهم پیچیده در نزدیکی سطح پوست هستند.رگ‌های واریسی بزرگ قابل رؤیت، انحنایی، قابل لمس و طولانی هستند واریس بیشتر در پاها و مچ پا شایع است ,کلمه ی «واريس» از ريشه يوناني "واريکس" به معني پيچدار گرفته شده است.واریس در وهله اول دردی ندارد اما به خاطر اینکه زیبایی پوست را از بین می برد بیمار دوست دارد زودتر واریسش را درمان کند.

معمولا واریس اختلالی جدی ای به شمار نمی رود اما در پاره ای مواقع می تواند منجر به مشکلات جدیتری شود

چه کسانی بیشتر دچار واریس می شوند؟

-واریس حدود 20درصد انسان ها را درگیر کرده است اما اصولا زنان مخوصا زنان باردار خیلی بیشتر از مردان گرفتار واریس می شوند

-چاقی و اضافه وزن نیز می توانید به پاها فشار وارد کرده و واریس به وجود آورد

-بالا رفتن سن نیز باعث می شود فرد دچار التهاب شده و رگ‌ها به‌دلیل گشاد‌شدن در زمان التهاب، به‌مرور زمان، حالت طبیعی ارتجاعی خود را از دست داده و واریس به وجود می آید

-افرادای که روزنامه مدت زمان زیادی را می ایستند به شدت در معرض واریس قرار می گیرند

-سیگار در سرخرگها باعث تنگی عروق و در سیاه رگها باعث شل شدن دیواره و واریس می شود.

-یبوست و کم کاری تیروئید نیز در ایجاد واریس اثر دارند

راه های پیشگیری از واریس

برای اینکه دچار واریس نشوید باید یک برنامه ی روزانه ی فعال داشته باشید و ورزش هایی مثل پیاده روی و پریدن را دستور کارتان قرار دهید و سعی کنید از ایستادن های طولانی مدت پرهیز کنید و همچنین هروقت فرصت گیر آوردید پاهایتان را بلند کنید تا فشار وارد بر سیاهرگ هایتان کم شود و البته که نباید کفش های پاشنه بلند و تنگ بپوشید

درمان واریس

-جوراب واریس:

یکی از راه کار هایی که پزشکان همیشه چه قبل و چه بعد از جراحی برای مقابله با واریس پیشنهاد می دهند پوشیدن جوراب واریس است, این جوراب اگر استاندارد باشد مقدار فشار کنترل شده ای را بر پاها وارد میکند که بیشترین فشار وارده در مچ پاست که رفته رفته در بالای پا از فشار وارده کاسته می شود . این جوراب جریان خون را بهبود میبخشد، درد ساق پا را کاهش میدهد، و کمک میکند تا از تورم و به میزان کمتری، لخته شدن خون جلوگیری شود. در کل جوراب های واریس به مقدار قابل توجهی از تورم و درد پا کم می کنند و با بهبود جریان خون از لخته شدن خون هم جلوگیری می کنند.البته در استفاده از این جوراب ها باید به خاطر داشته باشید که حتما باید جوراب واریس را به طور منظم بپوشید و بعد از هر 5ماه آن هارو عوض کنید چرا که بعد از مدتی کشسانی جوراب ها کاهش می یابد.

 

برای انتخاب و خرید انواع جوراب های واریس کلیک کنید

-اسکلروتراپي:

این روش بازسازی و درمان عروق خونی و ورید های بدن است که در آن با تزریق موادی به نام سدیم تترا دسیل و یا پلی دوکانول به داخل عروق خونی باعث برطرف شدن واریس و برجستگی ها می شود .و تعداد جسات انجام این جراحی بسته به گستردگی واریس و نظر پزشک دارد البته این روش نیز عوارض خودش را همراه دارد

-برداشتن سیاهرگ های واریسی از پا:

برداشتن سیاهرگ یک روش جراحی است که طی آن، سیاهرگ‌های واریسی از ساق پا یا کشاله ران برداشته می‌شوند.این روش جراحی سرپایی است و حدود یک ساعت طول می کشد و یکی از روش های کم خطر و امن از بین بردن واریس است که دردهای مداوم و ضربان دار و خونریزی سیاهرگ ها و سوزش را از بین می برد

-جراحی اندوسکوپی واریس:

این روش در صورتی تجویز می شود که شدت واریس بالا باشد و زخم های روی پوست بیمار به وجود آورد و اثر درمان آن نیز بسیار خوب است اما این روش نیز مثل تمامی جراحی ها امکان دارد عارضی همراه داشته باشد

-جراحي ليزري :

در این روش سياهرگ‌ هاي واريسي کوچک با استفاده از ليزر بسته مي‌شوند

-فلبکتومی:

این روش یک عمل جراحی واریس با حداقل تهاجم است که در آن از یک تیغ جراحی یا سوزن کوچک برای برداشتن سیاهرگ‌های واریسی در سطح پاها استفاده می‌شود.

 

انتخاب یکی از این روش های گغته شده به عهده ی پزشکتان است تا با توجه به نوع واریستان بهترین روش را برای بهبود و درمانتان انتخاب کند.

 

درمان خانگی واریس:

-سرکه سیب یک تصفیه کننده ی طبیعی است و در بهبود جریان خون موثر است,بهتر است شب ها کمی قبل از خواب مقداری سرکه سیب را روی قسمتی که دچار واریس شده بزنید و آن را ماساژ دهید تا جذب پوست شودپ

-روغن زیتون نیز در گردش خون بسیار موثر است در صورت تمایل می توانید ۴ قطره عصاره اکالیپتوس را به ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید و پاهایتان را با آن ماساژ دهید

-سیر نیز در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله واریس بسیار موثر است که باعث کاهش التهاب و علایم واریس می شود

-جعفری نیز یکی از سبزیهای غنی از ویتامین C است که با خاصیت آنتی اکسیدانی به ساخت کلاژن و تولید و ترمیم سلولهای بدن کمک می کند و در درمان واریس موثر است

-شاه بلوط هندی از قدیم برای درمان واریس مورد استفاده قرار می گرفت,امروزه نیز ژل شاه بلوط هندی در بازار موجود است که می توانید تهییه کنید و باآن پاهایتان را ماساژ دهید

 

 






نوشته شده توسط دکترعلزاده در ساعت 18:22

دو شنبه 27 فروردين 1397

خواص گلاب

خواص گلاب

گلهای محمدی “ملکه گل ها” هستند و این گل های زیبا می توانند زیبایی و جذابیت واقعی خود را به هر باغ و یا داخل خانه اضافه کنند .
گل محمدی در ساخت بسیاری از محصولات آرایشی و زیبایی کاربرد دارد و یکی از پرطرفدارترین این محصولات ، گلاب است که از تقطیر گلبرگ گل رز با بخار ایجاد می شود . گلاب یکی از شگفت انگیز ترین موادی است که برای پوست و یا مراقبت از زیبایی استفاده می شود.

گل محمدی همچنین به طور سنتی در غذاها و نوشیدنی ها استفاده شده است. گلاب، حاوی تعدادی از آنتی اکسیدان های قوی است و دارای خواص ضد عفونی کننده، ضد باکتری، ضد عفونی کننده و ضد التهابی است.

خواص و تاثیرات شگفت انگیز گلاب برای پوست، مو و سلامتی :

۱- مرطوب کننده عالی برای پوست خشک

گلاب یک مرطوب کننده خوب است، مخصوصا برای پوست های خشک زیرا می تواند به کاهش خشکی پوست کمک کند و پوست را مرطوب نگه دارد .همچنین به جوانسازی و حفظ PH پوست کمک می کند.

در زمستان که پوست ما در معرض خشکی قرار میگرد گلاب بهترین گزینه برای مبارزه با این خشکی است.

- ۲ قاشق غذاخوری گلاب را در یک بطری بریزید و ۱ قاشق چای خوری گلیسیرین به آن اضافه کنید. سپس بطری را تکان دهید تا کاملا ترکیب شوند. این محلول را روزی یکبار قبل از استفاده از مرطوب کننده، روی صورت خود اسپری کنید. باقی مانده محلول را می توانید تا ۱۰ روز در جای خنک نگه دارید.

۲- حساسیت ، سوزش و خارش پوست را تسکین می دهد

گلاب، دارای ویژگی های ضد التهابی و همچنین تسکین دهنده است که باعث تسکین هر نوع تحریک پوست و قرمزی می شود و همچنین به عنوان یک پاک کننده عالی برای زدودن چربی و غبار که منافذ پوست را مسدود می کند استفاده می شود .

– پنبه را به گلاب آغشته کنید و روی پوست آسیب دیده بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند . سپس پوست را بشویید. این عمل را یک بار در روز انجام دهید.

۳- درمان آکنه

از گلاب میتوان ، برای درمان آکنه استفاده کرد. زیرا منافذ را تمیز کرده، و با کم کردن چربی اضافی پوست ، مانع از بروز آکنه می شود. همچنین، در درمان زخم های آکنه و  حفظ تعادل pH پوست موثر است .
• یک قاشق غذا خوری گلاب و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید و ان را روی آکنه یا زخم های ناشی از آکنه بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند .سپس پوست خود را با آب بشویید .

۴- ترک پا را درمان می کند

در حالی که گلاب، به تنهایی می تواند ترک های پاشنه پا را درمان کند، ترکیب آن و گلیسیرین به عنوان یک درمان خانگی مناسب برای ترک پاشنه پا ، بکار می رود.
گلیسیرین پوست را نرم می کند و گلاب، ویتامین A، B3، C، D و E و همچنین خواص آنتی اکسیدان، ضد التهابی و ضد عفونی کننده آن را تامین می کند.

– مقدار کافی گلاب و گلیسیرین را به طور کامل مخلوط کنید. شب ، قبل از رفتن به رختخواب ، روی پاشنه پا و ترک های آن بمالید . صبح روز بعد پاهای خود را با آب شستشو دهید. این کار را تا بهبود کامل ترک های پاشنه پا ، ادامه دهید .

-برای انتخاب و خرید انواع کرم های رفع ترک پا کلیک کنید

۵- لب ها را نرم و صورتی می سازد

 قبل از رفتن به رختخواب هر روز بر روی لب های خود گلاب بمالید.
برای اضافه کردن رنگ ریشه ی چغندر را به قطعات کوچک تقسیم کرده و آن را در زیر نور خورشید خشک کنید. قطعات خشک را بوسیله اسیاب بصورت پودر دربیاورید. مقداری از این پودر را با مقدار کافی گلاب مخلوط کنید تا مانند خمیر شود. سپس این خمیر را روی لب های خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه، آن را با آب گرم بشویید. این عمل را یک بار در روز انجام دهید.

۶- پاک کننده طبیعی آرایش

پاک نکردن آرایش برای مدت طولانی می تواند باعث آسیب زیادی به پوست شود. به جای خرید پاک کننده های آرایشی گرانقیمت، می توانید از گلاب استفاده کنید که یک پاک کننده طبیعی آرایش برای انواع مختلف پوست است.
۱- یک توپ پنبه را در گلاب فرو کنید و برای پاک کردن آرایش از چهره خود استفاده کنید .
۲- هر روز از این پاک کننده طبیعی، قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید.

-برای انتخاب و خرید انواع پاک کننده های لوام آرایشی کلیک کنید

۷- خواص گلاب برای مو

اگر از موهای خشک  ، عفونت پوستی یا شوره سر رنج می برید ، گلاب می تواند به نجات شما بیاید. خواص تغذیه کننده و مرطوب کننده آن ، کیفیت مو را افزایش می دهد و موها را براق می کند. همچنین به عنوان یک تهویه کننده طبیعی کار می کند و باعث افزایش رشد مو می شود. همچنین طبیعت ضد عفونی کننده و ضد التهابی آن به درمان التهاب پوسته سر خفیف و از بین بردن شوره سر کمک می کند.
• یک فنجان گلاب را به عنوان شستشوی نهایی پس از شامپو برای درخشش موهایتان استفاده کنید.
• برای درمان عفونت خفیف پوسته سر ، مقادیر مساوی از گلاب و گلیسیرین را مخلوط کنید و با استفاده از پنبه محلول را روی پوست سر خود بمالید و به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید سپس اجازه دهید برای ۳۰ دقیقه دیگر بماند، سپس موهای خود را با شامپو بشویید.اینکار را ۱ تا ۲ بار در هفته انجام دهید تا وضعیت پوستتان بهبود یابد.

برای انتخاب و خرید انواع شامپوهای مو برای رفع خشکی مو کلیک کنید

۸- خستگی چشم ها را آرام می کند

چشم های خسته می توانند زیبایی شما را خراب کنند. گلاب، باعث آرامش و تسکین چشم ها می شود . علاوه بر این، به کاهش پف کردگی و باد زیر چشم کمک می کند. ویتامین A موجود در آن ، خطر ابتلا به خشکی چشم را کاهش می دهد.
• یک توپ پنبه ای را در گلاب فرو برده و ان را روی پلک های بسته قرار دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. این کار را ۲ یا ۳ بار در روزتکرار کنید.
• همچنین، از گلاب خالص می توانید به عنوان قطره چشم برای تسکین فوری استفاده کنید. در صورت نیاز، فقط ۱ یا ۲ قطره گلاب خالص را در چشم خود بریزید.

۹- بهبود خلق و خو و روحیه

رایحه تسکین دهنده گلاب می تواند خلق و خوی شما را بهتر کند. همچنین دارای خواص ضد افسردگی و ضد اضطراب است.
• اسپری کردن گلاب در اتاقی که در آن هستید خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.
• یک راه دیگر این است که مقداری گل محمدی را روی یک دستمال بگذارید و ان را بو کنید.

۱۰- سر درد را کاهش می دهد

 رایحه تسکین دهنده و خواص خنک کننده آن، باعث می شود تا از سردرد رها شوید. گلاب ، در واقع، یکی از قدیمی ترین درمان های سردرد است که مردم با نتایج مثبت ان روبرو می شوند.
• می توانید چند قطره عصاره اسطوخودوس را به گلاب اضافه و آن را در اتاق برای کاهش سردرد اضافه کنید. همچنین می توانید کمی گلاب بر روی بالش خود اسپری کنید تا بعد از یک روز طولانی به شما برای جلوگیری از سردرد کمک کند .

در رابطه با سردرد ها بیشتر بدانید

خواص آنتی اکسیدانی گلاب کمک می کند تا خطوط و چین و چروک های پوست کمتر شود .
• گلاب را می توان بعنوان یک پاک کننده بر روی تمام انواع پوست استفاده کرد. مخلوط گلاب با روغن بادام یا کرم معمولی و استفاده از آن به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست مفید است.
• گلاب به ترمیم و بهبود زخم ها و بریدگی ها کمک می کند.

 

نکات آخر در رابطه با طرز صحیح نگهداری از گلاب

1ـ از آنجا كه گلاب در اثر ماندگاری زیاد اثر خود را از دست می‌دهد نباید آن را بیش از یك سال نگه داشت. گلاب را باید در یخچال و ظروف شیشه‌ای رنگی نگهداری كنید و این را بدانید كه اسانس گلاب نسبت به مواد تشكیل‌دهنده ظروف پلاستیكی واكنش نشان داده و كیفیت خود را از دست می‌دهد. لذا از نگهداری آن در این نوع ظروف اجتناب كنید.

 

2ـ محیط و تمامی وسایلی كه برای تولید گلاب به كار می‌روند باید استریل باشد. زیرا در غیر این صورت، قارچ و كپك می‌تواند در آن رشد كرده و به این ترتیب موجب كدورت گلاب و تجزیه مواد موثره آن شود كه به این ترتیب نه‌تنها اثر درمانی نخواهد داشت، بلكه عوارض جانبی نیز دارد لذا ‌هنگام خرید گلاب به شفافیت آن توجه كنید و محصولی را كه دارای تاریخ مصرف و كد بهداشتی است انتخاب نمایید.

 

3ـ توجه داشته باشید با مصرف گلاب در بالای مایع آن هوا جمع خواهد شد كه اكسیژن آن می‌تواند موجب اكسید‌ شدن اسانس گلاب شود كه با وجود آن‌كه ضرری برای مصرف‌كننده ندارد، فایده‌ای هم نخواهد داشت.

 






نوشته شده توسط دکترعلزاده در ساعت 21:33

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان داروخانه شبانه روزی دکترعلزاده و آدرس darudigital.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::